15. joulukuuta 2014

ITSENÄISYYSPÄIVÄN PIPARILEIVONTAA


Tämä postaus tulee vähän myöhässä, mutta en ole aikaisemmin kerennyt kirjoitella piparipaistopuuhista. :) Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. :D

Kuten oon varmaan edellisinäkin vuosina kertonut, niin tapanani on ollut leipoa joulupiparit aina itsenäisyyspäivänä. Perinne on lähtöisin kotoa, jossa aina äitin kanssa tehtiin piparit itsenäisyyspäivänä. Enhän voinut perinteistä poiketa, vaan taas tein piparitaikinan mummon reseptillä ja näin syntyi tutut ja maukkaat piparit. :)

Olihan mulla taas apureita aina välillä auttamassa leivonnassa... Tepakolli ja Loordi aina silloin tällöin kävi kahtomassa miten leivonta sujui. :D


Olen kyllä erittäin onnellinen tuosta meiän pirttipöydästä, joka näkyy alakuvassa. Pöytä on perua mun kotoa Lappikselta ja tuo pöytä on ollut meillä monta monta monta vuotta siellä, kunnes äiti päätti ostaa uuden pöydän. Pirttipöytä oli monta vuotta käyttämättömänä, mutta viime kesänä päätin kunnostaa sen ja tuoda sen tänne meiän uuteen kotiin. :) Se sopii meiän uuteen keittiöön kuin nakutettu ja mikä parasta, pöydän kannan alta paljastuu puinen leivontataso!!!! :D



Nöf nöf... :D


Pöydän kansilevy toimii kätevästi valmiiden pipareiden jäähdytyspaikkana. :) Hyi, onpas mulla likaiset uunitumput, pitäis varmaan pestä ne joskus!! :D :D 


Tömmöisiä pipareita tuli sitten tehtyä täksi jouluksi. Ihan kaikkia tässä kuvassa ei ole ja kuvasta puuttuvat myös piparkakkutaloa varten tehdyt osat. Nyt vain kun saisi jostain inspiraation koota ja koristella talo. :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä viesti Herkkukatille